Saturday, July 20, 2013

KISAH CINTA SEPANJANG HIDUP

Assalamualaikum.............

Sepanjang hidupku ini banyak berlaku ada yang pahit, ada juga yang manis. itulah lumrah kehidupan kita jika tiada pahit mana datangnya manis. apa yang hendak aku luahkan sepanjang hidup ini aku terasa begitu sunyi sebab tak merasa apa itu cinta. cinta dari keluarga itu biasa. yanga aku cuba sampaikan adalah cinta dari seorang wanita. Bermulanya kisah semasa tingkatan 6, aku cuba mendekati seorang gadis yang sama kelas dengan ku. aku cuba memikatnya dengan memberi apa yang dia suka. dan ada pada suatu masa, masa hari jadinya saya menghadiahkan dia patung pooh.tapi apakan daya segalanya tak menjadi kerana dia menolak pada hari terakhir kami tamatkan persekolahan. walaupun dia tak menjadi temanku tapi kami masih kawan. apa yang menyebabkan aku terasa adalah dia kahwin tak menjemputku langusng. tapi aku doakan dia bahagia.dah bukan jodoh ku.

Tamatlah zaman cinta disekolah sempat merasa walaupun sekejap. Masuklah zaman Universiti, aku cuba juga mencari untuk mengisi kekosongan ini. hendak dijadikan cerita aku minat pada seorang gadis didalam kelas yang sama, kami berkawan dan lama kelamaan aku cuba meluahkan apa isi hati tetapi dia berkata dia sudah berpunya. Apalah nasib diri ini, bila mencuba ada je yang menolak. dah bukan rezeki dan jodoh ini.

Itu cerita Zaman sekolah dan universiti. kini aku telah berkerja di sebuah kilang Chocolate. disinilah aku mulakan hidup yang baru dan terus juga mencari. mula-mula aku kerja dibahagian kilang selepas muzium coklat dibuka aku dimintak bertugas kesana. kini telah 7 bulan aku kerja di kilang coklat ini. bermacam karenah yang aku jumpa semasa berada disini. aku terus juga mencari apa yang aku hendak. ada jumpa tetapi aku tidak berani untuk berhadapan dengan gadis tersebut dan melepas begitu sahaja, menyesal tak sudah jadinya. aku tetap terus mencari dari kumpulan yang datang ke muzium, ada tetapi banyak yang kecundang. ada dapat satu dapat nom gadis universiti tapi bila hantar teks pesanan lambat balas dan ada juga tak balas langsung. lepas tu ada juga jumpa yang lain, yang ni langsung tak dapat buat apa-apa kerana dapat facebook tapi tak boleh nak jadi kenalan. itulah cerita hidupku aku hanya berserah pada Allah menentukan jodohku.


semakin lama semakin menyepi bilakah hidup ini akan terisi.

No comments:

Post a Comment